Sider: [1]
|
 |
|
Skrevet av
|
Emne: juksemaker pipelort (Lest 707 ganger)
|
kaffedyr
Diktator

Troverdighet: +0/-0
jeg er en liten undulat
|
Hvem er det som bæsjer i pipa?  Eller er det som med "elgbæsj" og "revelort", og man påstår altså at piper bæsjer? ..Og hva har dette med en juksemaker å gjøre? Annet enn at det trolig er ment som et skjellsord, og skjelle ut juksemakerne vil man jo gjerne. Men da kunne man jo likegjerne klart seg med "Juksemaker, din bæsj". Ingen grunn til å spesifisere så nøye når man vil kalle noen en bæsj, synes jeg.
|
|
|
|
|
Loggført
|
One by one the penguins steal my sanity
|
|
|
TooN
jobber med saken

Troverdighet: +1/-0
Kan alt og vet alt
|
Eller ganske enkelt bare "Din bæsj!" Personen vet nok selv at han er en juksemaker, dermed er det bare bæsj-delen det trengs påminnelse om. Ang. pipelort: Kanskje det er det som er igjen i pipa (røkepipe, ikke ovnspipe) etter at tobakken er røkt opp? En kjapp googling av pipelort forteller meg at det også kan brukes om skrytepaver (Skrytepave pipelort) og at Britney Spears ikke synger selv på sangene...  Det bringer meg kjapt til et annet mysterium: Hvorfor samenlignes skrytende folk med paven? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Where did I put my mind? 
|
|
|
kaffedyr
Diktator

jeg er en liten undulat
|
Jada, jeg googlet jo litt jeg også. I tillegg til den store avsløringen om Britney Spears, lærte jeg at ”juksemaker, pipelort, tar igjen og gir bort” var et pussig hyppig brukt uttrykk. Jeg har aldri hørt det der før så jeg nektet å sette meg inn i den saken. Wikipedia kunne forøvrig fortelle meg det at "pipelort" er nok, som du sier, en betegnelse på det som ligger igjen i tobakkspiper som ikke renses så himla ofte. Men jeg håpet såklart på bedre svar her fra dere ;p Eller ganske enkelt bare "Din bæsj!" Personen vet nok selv at han er en juksemaker, dermed er det bare bæsj-delen det trengs påminnelse om. Der er jeg faktisk veldig enig. La oss heretter kalle dem enkelt og greit "din bæsj!", det bør faen meg holde 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
odin
Forumhore

Troverdighet: +0/-1
jeg vet ikke hva jeg snakker om
|
Det lukter iallfall bæsj her!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
^daemia^
jobber med saken

Gris
|
..roser? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
I know I'm not perfect - but I'm so close it scares me.
|
|
|
odin
Forumhore

|
..roser?  er røde... og har du rød bæsj? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
^daemia^
jobber med saken

Gris
|
..roser?  er røde... og har du rød bæsj?  Jeg vil ikke snakke om det.
|
|
|
|
|
Loggført
|
I know I'm not perfect - but I'm so close it scares me.
|
|
|
delay
jobber med saken

kan ikke huske å ha hørt om noe 'løsemiddel'?
|
det som ligger igjen på en sjeldent (for ikke å si aldri) rengjort pipe er i all hovedsak noe flytende gurba som gjerne får piperøkingen til å høres ut som gelé med sugerør. og sånn lort vil iallefall jeg helst ha meg frabedt, da den aller mest setter tankene hen på Raufoss. nok om den saken.
|
|
|
|
|
Loggført
|
brotulix - soldier of misfortune -
|
|
|
odin
Forumhore

|
Kom med hele historen om Raufoss Den passer helt sikkert her. Med slurpelyder og piperøyking
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kaffedyr
Diktator

jeg er en liten undulat
|
Jeg har faktisk ei bæsjehistorie om Raufoss.
Jeg var ganske lita, vi var på biltur, og jeg satt på fanget til bestefar under et kafebesøk. Bestefar endte opp med ei bukse han kalte "raufoss-buksa", som jeg tror han aldri brukte igjen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|